Köpvillkor
Läs köpvillkoren nedan och acceptera dessa längst ned på sidan.
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Mecomer bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas vanligtvis inom 48 timmar efter att beställning mottagits av Mecomer. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Mecomer har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år och Mecomer måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
2. Pris
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Mecomer inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. En avgift tillkommer med 30 kr vid fakturaköp.
Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
En fraktkostnad om 45 kr tillkommer inom Sverige.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Faktura (Endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 30 kronor.
Betalningsvillkor 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia kan ske och leverans sker endast till folkbokföringsadress.
5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt samma dag om beställningen görs före klockan 12.00 vardagar. Under semesterperioden kan leveranstiden vara längre.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av PostNord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Transportrisken
Mecomer ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadade varor
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så att varan inte är skadad. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten.
Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mailfrågor inom 24 timmar (vardagar 8-17).
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (Dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/